Review from Deadly Storm

Posted by Nick Skog on Sunday, April 8, 2018 Under: Czech
From: Deadly Storm
Published: April 7, 2018

Zastav své kroky člověče! Roztáhni ruce a pohleď k nebi do korun stromů. Rozjímej, přemýšlej a nech na chvíli ten šílený svět daleko za sebou. Sleduji zvířata v pohybu, závidím těm, co mohou létat. Nasávám chladný vzduch. Krása, mráz, smrt. Znovuzrození. Pláč osamocených, tvář schoulená v náručí. Jednou tvé kamenné srdce pukne, uvidíš! Chce to jen čas.

Dostala se mi do ruky nová deska depresivců ALTARS OF GRIEF. Je zpěvná, smutná, chladná a donutila mě na chvilku zastavit mé kroky. Pro mě osobně dobrá známka toho, že právě poslouchám kvalitní doom/black metal. Tohle je nahrávka pro šedé dny plné černého deště.

ALTARS OF GRIEF čerpali inspiraci z TYPE OF NEGATIVE (případně WOODS OF YPRES), ale zároveň jsou originální a sví. Znáte to, člověk si pustí desku, natáhne nohy nahoru a zasní se. A album "Iris" mě přeneslo někam na sever, na nekonečné pláně, kde se cítíte být jen maličkou bytostí v obrovském vesmíru. Jakoby se mi zpomalily i životní funkce. Líbí se mi umně vložené blackové pasáže, které neruší, ale spíše nahlodávají, zpestřují. Nemám moc v oblibě čisté zpěvy, ale zde mi sednou a užívám si je. O zvuku, obalu netřeba mluvit. Hlavní je pro mě ale atmosféra a ta mě naplno pohltila. Jsem v jakémsi oparu a musím album přehrávat stále dokola. Vynikající doom black metalová deska, u které budete podchlazeni hudbou!

V doom metalu je hrozně důležitý způsob, jakým kapela navodí pocit smutku. ALTARS OF GRIEF jsou mistry ve svém oboru. Jejich nová deska je neskutečně nakažlivá, plíživá a plná kousků ledu. Osvědčené a tradiční postupy jsou doplněny o mocně znějící hlas a svět jakoby při poslechu celý zčernal. Tohle je přesně ten druh nahrávky, kterou musíte milovat. Beru si ji na své výlety po lesních pěšinách. Propojuje se na ní svět lidí a stínů. Nutí mě k přemýšlení, zastavení a zklidnění mé duše. Příběhy, které ALTARS OF GRIEF vyprávějí, jsou plné tmy, smutku a soužení. Mlha se válí všude kolem, vítr vám čechrá tváře a ve vzduchu se vznáší těžký pach samoty. Nejsem v doom metalu častým hostem, ale za sebe mohu říct jediné. Tahle deska je vynikající, svým způsobem šíleně nakažlivá a zároveň uklidňující jako náruč vlastní matky. Smutný, vznešený doom metal, který pálí jako ten nejsilnější mráz!

In : Czech

Tags: altars of grief  altars of grief iris  blackened doom metal  saskatchewan doom metal  prairie doom metal  death doom metal

Released: March 21, 2018